Titulació: Tècnic/a Superior en Administració i Finances
Família Professional: Administració i Gestió
Durada: 2.000 hores en dos anys acadèmics
Hores lectives: 1.650h
Hores de pràctiques: 350h
Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració i Finances
La competència general del títol d’Administració i Finances consisteix a activitats de suport administratiu en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant en empreses públiques com en empreses privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i de protecció ambiental al sector d’Administració i Finances.
- Analitzar el flux d’informació i la tipologia i finalitat dels documents administratius o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, per tramitar-los.
- Analitzar els documents administratius o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, reconeixent la seva estructura, elements i característiques per elaborar-los.
- Identificar i seleccionar les expressions en llengua anglesa, pròpies de l’empresa per elaborar documents administratius i comunicacions.
- Analitzar les possibilitats de les aplicacions i equips informàtics, relacionant-les amb la seva ocupació més eficaç en el tractament de la informació per elaborar documents administratius i comunicacions.
- Realitzar documents administratius i comunicacions en el format característic i amb les condicions de qualitat corresponent, aplicant les tècniques de tractament de la informació en la seva elaboració.
- Analitzar i elegir els sistemes i tècniques de preservació de comunicacions i documents adequats a cada cas, aplicant-les de forma manual i informàtica per classificar-los, registrar-los i arxivar-los.
- Interpretar la normativa i metodologia comptable,analitzant la problemàtica comptable que es pot donar en una empresa, així com la documentació administrativa associada per al seu registre.
- Introduir assentaments comptables manualment i en aplicacions informàtiques específiques, seguint la normativa en vigor per registrar comptablement la documentació i les finances.
- Comparar i avaluar els elements que intervenen en la gestió de la tresoreria, els productes i serveis financers bàsics i els documents relacionats amb els mateixos, comprovant les necessitats de liquiditat i finançament de l’empresaper realitzar les gestions administratives relacionades.
- Efectuar càlculs bàsics de productes i serveis financers, emprant principis i matemàtica financera elemental per realitzar les gestions administratives de tresoreria.
- Reconèixer la normativa legal aplicable, les tècniques de gestió associades les funcions del departament de recursos humans, analitzant la problemàtica laboral que es pot donar en una empresa i la documentació relacionada per realitzar la gestió administrativa dels recursos humans i les finances.
- Identificar i preparar la documentació rellevant així com les actuacions que s’han de desenvolupar, interpretant la política de l’empresa per efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació del recursos humans.
- Emplenar documentació administrativa i preparar informes consultant la normativa en vigor i les vies d’accés (Internet, oficines d’atenció al públic) a l’Administració Pública i emprant, en el seu cas, aplicacions informàtiques ad hoc per donar suport administratiu en l’àrea de gestió laboral de l’empresa.
- Seleccionar dades i emplenar documents derivats de l’àrea comercial, interpretant normes mercantils i fiscals per realitzar les gestions administratives corresponents.
- Transmetre comunicacions de forma oral, telemàtica o escrita, adequant-les a cada cas i analitzant els protocols de qualitat i imatge empresarial o institucional per desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari..
- Identificar les normes de qualitat i seguretat i de prevenció de riscos laborals i ambientals, reconeixent els factors de risc i paràmetres de qualitat per aplicar els protocols corresponents en el desenvolupament del treball .
- Reconèixer les principals aplicacions ofimàtiques de gestió per al seu ús assidu en l’acompliment de l’activitat administrativa.
- Valorar les activitats de treball en un procés productiu, identificant la seva aportació al procés global per aconseguir els objectius de la producció.
- Valorar la diversitat d’opinions com a font d’enriquiment, reconeixent altres pràctiques, idees o creences, per resoldre problemes i prendre decisions.
- Reconèixer i identificar possibilitats de millora professional, recollint informació i adquirint coneixements per a la innovació i actualització en l’àmbit del seu treball.
- Reconèixer els seus drets i deures com a agent actiu en la societat, analitzant el marc legal que regula les condicions socials i laborals per participar com a ciutadà democràtic.
- Reconèixer i identificar les possibilitats de negoci, analitzant el mercat i estudiant la viabilitat empresarial per a la generació de la seva pròpia ocupació.
- Tramitar documents o comunicacions internes o externes en els circuits d’informació de l’empresa.
- Elaborar documents i comunicacions a partir d’ordres rebudes o informació obtinguda.
- Classificar, registrar i arxivar comunicacions i documents segons les tècniques apropiades i els paràmetres establerts en l’empresa.
- Registrar comptablement la documentació suport corresponent a l’operativa de l’empresa e condicions de seguretat i qualitat.
- Realitzar gestions administratives de tresoreria, seguint les normes i protocols establerts per la gerència a fi de mantenir la liquiditat de l’organització.
- Efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació dels recursos humans de l’empresa, ajustant-se a la normativa vigent i a la política empresarial, sota la supervisió del responsable superior del departament.
- Donar suport administratiu en l’àrea de gestió laboral de l’empresa ajustant-se a la normativa vigent i sota la supervisió del responsable superior del departament.
- Realitzar les gestions administratives de l’activitat comercial registrant la documentació suport corresponent a determinades obligacions fiscals derivades.
- Desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari en l’àmbit administratiu i comercial assegurant els nivells de qualitat establerts i relacionats amb la imatge de l’empresa/institució.
- Aplicar els protocols de seguretat laboral i ambiental, higiene i qualitat durant tot el procés productiu, per evitar danys en les persones i el medi ambient.
- Complir amb els objectius de la producció, actuant conforme als principis de responsabilitat i mantenint unes relacions professionals adequades amb els membres de l’equip de treball.
- Resoldre problemes i prendre decisions individuals seguint les normes i procediments establerts, definits dins de l’àmbit de la seva competència.
- Mantenir l’esperit d’innovació, de millora dels processos de producció i d’actualització de coneixements en l’àmbit del seu treball.
- Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de les relacions laborals, d’acord amb l’establert en la legislació vigent
- Detectar i analitzar oportunitats d’ocupació i autoocupació desenvolupant una cultura emprenedora i adaptant-se a diferents llocs de treball i noves situacions.
- Participar de forma activa en la vida econòmica, social i cultural, amb una actitud crítica i responsable.
- Participar en les activitats de l’empresa amb respecte i actituds de tolerància.
- Adaptar-se a diferents llocs de treball i noves situacions laborals originats per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius.
- Participar en el treball en equip respectant la jerarquia definida en l’organització.
Àmbit professional i de treball
Aquest tècnic exercirà la seva activitat en el sector econòmic d’una empresa gran, mitjana o petita, d’àmbit públic o privat, i en organismes públics.
Els principals sectors de serveis en els quals exercirà la seva activitat són:
- Sector financer:
- Bancs privats i públics.
- Caixes d’estalvi.
- Corporacions i institucions de crèdit i financeres.
- Assegurances
- Altres serveis financers prestats a les empreses.
- Activitats d’informació sobre la solvència de persones i empreses, i la gestió de cobraments.
- Assessoria jurídica, fiscal i gestoria.
- Servei d’auditoria comptable, econòmica i financera.
- Assessorament i informació sobre l’organització, la gestió i el control empresarial.
Aquest tècnic treballarà en equip, a partir de les instruccions donades i realitzarà tasques o funcions més o menys polivalents i amb major o menor responsabilitat en funció de la grandària de l’empresa.
La realitat econòmica exigeix professionals emprenedors que puguin iniciar activitats econòmiques, per la qual cosa és necessari que coneguin les tècniques de gestió i d’administració, els tràmits i les normes administratives que regulen les activitats empresarials, i que siguin capaços d’assimilar i adaptar-se a les noves tecnologies i als sistemes organitzatius.
També han de saber organitzar, administrar, gestionar i controlar una petita empresa, generant la capacitat d’autotreball.
Àmbit funcional i tecnològic
Aquest professional exerceix fonamentalment les funcions i/o subfuncions següents:
- Administració i finances
- Personal i recursos humans
- Aprovisionament
- Comercialització
Principals ocupacions i llocs de treball:
Amb finalitats d’orientació professional, s’enumeren a continuació les ocupacions i els llocs de treball que es poden exercir quan s’adquireixi la competència professional definida pel títol:
Administratiu d’oficina o de despatx professional, administratiu comercial, administratiu de gestió i de personal, comptable, administratiu de banca i d’institucions financeres, responsable de tresoreria, responsable de sistemes de pagament, responsable de cartera, responsable de valors, responsable d’internacional, administratiu de l’Administració pública, tècnic en gestió de cobraments, auxiliar d’auditoria, agent comercial d’assegurances, de bancs i d’institucions financeres. Gestors administratius.
Les persones que superen un Cicle Formatiu de Grau Superior obtenen un títol de tècnic superior, que els permet accedir a:
Cicles de Grau Superior
Els Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) ofereixen una formació sòlida i de qualitat per accedir amb èxit a l’entorn laboral.
Estudis Universitaris
Amb la nota obtinguda amb la realització del CFGS, els alumnes que ho desitgin poden accedir directament a la Universitat o pujar nota a les PAU.
Món laboral
L’objectiu és trobar un lloc de feina relacionat amb els estudis que has realitzat, potenciant el teu talent i capacitats.