Al Centre d’Estudis Roca hem dissenyat un Batxillerat d’estil universitari amb el que volem proporcionar-te una formació integral personalitzada a nivell humà i intel·lectual. L’equip de professors especialistes t’acompanyarà i orientarà amb un seguiment tutorial continu.
El Batxillerat d’estil universitari a Centre d’Estudis Roca
Creiem en una formació integral personalitzada per aconseguir la millor versió de tu mateix, a nivell humà i intel·lectual. Per nosaltres és bàsica l’atenció individualitzada partint del teu nivell inicial amb la metodologia 1×1 durant tot el Batxillerat.
L’equip de professors d’aquesta etapa educativa t’acompanyarà i orientarà en la teva superació personal i acadèmica amb una acció tutorial contínua. Decidiràs la modalitat de Batxillerat a seguir, escollint l’itinerari més idoni en funció de les teves habilitats. Podràs escollir entre el Batxillerat de Ciències i Tecnologia i el Batxillerat d’Humanitats i Ciències Socials.
En aquesta presa de decisió tan important t’assessoraran tant el teu tutor com l’orientador de l’escola.
L’objectiu principal de l’etapa de Batxillerat és la formació de l’alumnat per afrontar una nova etapa educativa a la Universitat o realitzar uns estudis de Cicles Formatius de Grau Superior.
Durant aquesta etapa educativa, treballem per tal que assoleixis la maduresa intel·lectual i humana i ho volem aconseguir amb una metodologia adient i uns coneixements i habilitats que, en finalitzar el Batxillerat, et permetin progressar en el teu desenvolupament personal i social i et preparin per als estudis posteriors desitjats (tant professionals com universitaris).
Volem que arribis a la Selectivitat amb la millor preparació, per això complementem matèries fonamentals amb hores de seminari.
Els estudis de Batxillerat al Centre d’Estudis Roca són una etapa fonamental en la formació dels nostres alumnes. A partir de l’esforç i el treball, aconseguirem preparar-te durant el Batxillerat per a prendre la millor decisió de cara al futur.
Es tracta d’una etapa educativa important perquè t’ajuda a millorar hàbits com l’organització, la planificació del treball i la maduresa intel·lectual i humana. Al Centre d’Estudis Roca treballem aquestes competències de manera individual i col·lectiva.
Els Estudis de Batxillerat corresponen a una etapa concertada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Formen part de l’educació secundària post obligatòria i comprenen dos cursos acadèmics que es cursen un cop s’ha obtingut el graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o un Cicle Formatiu de Grau Mig. Consulteu les característiques pedagògiques del Batxillerat al nostre Centre.
El Batxillerat es desenvolupa en diverses modalitats relacionades amb grans àmbits del saber i amb els ensenyaments que constitueixen l’educació superior (universitària o no).
S’organitza de manera flexible en una part comuna i una part diversificada amb matèries pròpies de la modalitat escollida, matèries específiques i, finalment, el treball de recerca.
Els alumnes de Batxillerat poden escollir entre dues modalitats d’estudis:
- Modalitat de Ciències i Tecnologia
- Modalitat d’Humanitats i Ciències Socials
Un cop finalitzats els estudis de Batxillerat, els alumnes rebran el títol de batxiller. A partir d’aquí, l’alumne/a té diverses opcions: cursar estudis universitaris, sempre que superi les proves d’accés establertes per les Universitats o cursar Cicles Formatius de Grau Superior.
1r BATXILLERAT HUMANITATS | |
---|---|
Matèries Comunes | Llengua catalana i literatura I |
Llengua castellana i literatura I | |
Llengua estrangera I | |
Educació física | |
Filosofia | |
Ciències per al món contemporani | |
Tutoria | |
Matèria comuna d'opció | Llatí I |
Matèries de Modalitat | Història del món contemporani |
Literatura universal | |
Economia d'Empresa I | |
Matèries específiques | Segona Llengua Estrangera |
Economia | |
Biologia | |
Seminaris | Seminari de Català |
Seminari d'Anglès |
2n BATXILLERAT HUMANITATS | |
---|---|
Matèries Comunes | Llengua catalana i literatura II |
Llengua castellana i literatura II | |
Llengua estrangera II | |
Història de la Filosofia | |
Història | |
Tutoria | |
Matèria comuna d'opció | Llatí II |
Matèries de Modalitat | Història de l'Art |
Història de la Filosofia | |
Geografia | |
Economia d'Empresa II | |
Matèries específiques | Literatura Catalana |
Literatura Castellana | |
Biologia | |
Seminaris | Seminari de Castellà |
Seminari d'Anglès |
1r BATXILLERAT CIÈNCIES SOCIALS | |
---|---|
Matèries Comunes | Llengua catalana i literatura I |
Llengua castellana i literatura I | |
Llengua estrangera I | |
Educació física | |
Filosofia | |
Ciències per al món contemporani | |
Tutoria | |
Matèria comuna d'opció | Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I |
Matèries de Modalitat | Història del món contemporani |
Economia d'Empresa I | |
Matèries específiques | Segona Llengua Estrangera |
Economia | |
Biologia | |
Seminaris | Seminari de Català |
Seminari d'Anglès |
2n BATXILLERAT CIÈNCIES SOCIALS | |
---|---|
Matèries Comunes | Llengua catalana i literatura II |
Llengua castellana i literatura II | |
Llengua estrangera II | |
Història de la Filosofia | |
Història | |
Tutoria | |
Matèria comuna d'opció | Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II |
Matèries de Modalitat | Història de l'Art |
Història de la Filosofia | |
Geografia | |
Matèries específiques | Literatura Catalana |
Literatura Castellana | |
Psicologia | |
Sociologia | |
Seminaris | Seminari de Castellà |
Seminari d'Anglès |
1r BATXILLERAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA | |
---|---|
Matèries Comunes | Llengua catalana i literatura I |
Llengua castellana i literatura I | |
Llengua estrangera I | |
Educació física | |
Filosofia | |
Ciències per al món contemporani | |
Tutoria | |
Matèria comuna d'opció | Matemàtiques I |
Matèries de Modalitat | Biologia I |
Química I | |
Física I | |
Ciències de la Terra (Geologia) I | |
Tecnologia Industrial I | |
Dibuix Tècnic I | |
Seminaris | Seminari de Català |
Seminari d'Anglès |
2n BATXILLERAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA | |
---|---|
Matèries Comunes | Llengua catalana i literatura II |
Llengua castellana i literatura II | |
Llengua estrangera II | |
Història de la Filosofia | |
Història | |
Tutoria | |
Matèria comuna d'opció | Matemàtiques II |
Matèries de Modalitat | Biologia II |
Química II | |
Física II | |
Ciències de la Terra (Geologia) II | |
Tecnologia Industrial II | |
Dibuix Tècnic II | |
Seminaris | Seminari de Castella |
Seminari d'Anglès |
Al Centre d’Estudis Roca es realitzen diverses preavaluacions per poder informar a les famílies dels resultats inicials i així poder detectar aspectes que necessiten ser reforçats. També ens permeten determinar els alumnes de Batxillerat que assistiran a les classes d’atenció personalitzada (classes de nivell) i informar a les famílies del calendari corresponent.
Al Batxillerat l’avaluació és continuada. Les eines d’avaluació utilitzades són: proves, pràctiques, treballs, exposicions orals, comentaris de text. També existeixen diferents possibilitats de recuperació: acumulativa, activitats durant la següent avaluació i recuperació extraordinària al juny.
Els alumnes de Batxillerat reben, a l’inici de curs, una guia de l’alumne en la qual s’especifica la informació general del curs i els criteris d’avaluació de les matèries.
El centre treballa amb la plataforma educativa clickedu a la qual poden accedir els alumnes i famílies de Batxillerat i rebre diferent informació.
Per tal de complementar les matèries essencials de caràcter general de Batxillerat que tenen un pes important a la Selectivitat, l’escola incorpora dos seminaris d’una hora cadascun a cada curs : seminaris de llengua anglesa, catalana i castellana.
Aquests seminaris ens permeten realitzar el pla lector de Batxillerat complementant els continguts de les mateixes matèries.
Al llarg dels dos cursos de Batxillerat, i especialment a segon, es treballa amb les proves de les PAU que els alumnes faran a la Selectivitat. A finals de segon de Batxillerat, abans de la realització de les proves, els alumnes treballen de forma intensiva els exàmens de Selectivitat.
En finalitzar aquesta preparació, l’escola realitza un simulacre de les proves de Selectivitat que consisteix en reproduir aquest examen. S’estableix un calendari de tres dies amb la mateixa distribució horària de les PAU. L’objectiu és que els futurs universitaris es familiaritzin amb l’estructura de les proves i tinguin més confiança quan les realitzin.
Al finalitzar els estudis de Batxillerat, l’escola celebra un acte de graduació amb tots els alumnes i les seves famílies. És un acte molt emotiu, en el qual participa tota la comunitat educativa.
Per afavorir l’estudi i l’aprofitament de l’alumnat de Batxillerat, l’horari de l’escola és de 8:30h a 15:00h de dilluns a divendres, i la tarda de dimarts de 16:00h a 18:00h. El Treball de Recerca es realitza les tardes de dimecres de 16:00h a 18:00h.
Descripció general
El nostre centre considera el Treball de Recerca del Batxillerat (TR) com un treball d’una acurada investigació sobre un tema determinat que hauran de triar els mateixos alumnes i que es començarà a concretar a partir del segon trimestre del 1r curs.
Amb aquesta activitat aconseguim complementar la formació dels estudiants i els ajudem en l’adquisició de noves estratègies per a la recerca de coneixements i, a l’hora, ens assegurem que assoleixin tot una sèrie d´objectius marcats en aquesta etapa post-obligatòria.
La base de la recerca es fonamenta en un conjunt d’activitats estructurades i orientades a un àmbit científic o humanístic (o tots dos alhora, si s´escau) prèviament escollit.
Objectius
Un dels nostres objectius principals i pels quals l’escola vetlla és preparar als alumnes pel context universitari. A través d’aquesta recerca adequada al nivell d’estudis adquirit fins al moment, els nostres estudiants han de desenvolupar una sèrie de competències i capacitats (com la reflexió i l’anàlisi) que els serà de profit en el seu futur.
Descripció i pautes:
El Treball de Recerca pot estar emmarcat dins d’una matèria o pot ser interdisciplinari. Està dirigit i orientat per un professor-tutor que pauta, guia i assessora les diverses fases de realització del treball. S´hi estableix un calendari de trobades periòdiques on es revisa la tasca desenvolupada, es supervisen les fonts d´informació que va utilitzant l´alumne i es concreten els objectius primordials de les properes trobades del TR.
Estructura
Hi ha dues parts fonamentals que l’alumne ha de realitzar: una part escrita, la memòria, i una exposició oral davant d´un tribunal de professors.
El Treball de Recerca és individual i s’elabora al llarg del 2n i 3r trimestre del primer curs i el primer trimestre del segon. L’alumnat compta amb el suport d’una guia didàctica amb directrius per facilitar la tasca dels estudiants.
Valoració
El Treball de Recerca compta un 10% de la nota final de batxillerat i la seva realització és obligatòria.
S’avalua el procés del Treball de Recerca tenint en compte l’actuació de l’alumne durant les diferents fases de realització del treball: la identificació i aclariment de l’objectiu concret del treball i el plantejament de les preguntes adequades (havent consultat prèviament les fonts d’informació adients), la formulació d’una hipòtesi, si s’escau, o bé de l’enunciat del tema en concret, la selecció de proves apropiades o del material per donar resposta a la qüestió plantejada, etc.
La planificació de la investigació es concreta en diferents àmbits: En relació a l’estructura de la recerca (l´alumne ha de concretar en primer lloc què s’ha de fer), la identificació i control de variables, si s’escau, i decidir com controlar aquestes variables. una selecció dels materials i aparells apropiats i l´elaboració d’un guió dels passos a seguir.
Sobre la realització de la investigació es té en compte l´observació d’objectes, fenòmens i/o elements. El fet de calibrar una mesura acurada, la descripció i presentació d’informes sobre les observacions realitzades, el fet de recollir totes les dades qualitatives i quantitatives.
Pel que fa a la interpretació de la investigació, se supervisa molt especialment el processament, la manipulació i l´organització de les dades, així com l´anàlisi i interpretació d´aquestes (reconeixement de tendències, seqüències…). L´extrapolació, generalització i la relació de les dades en referència a una teoria rellevant i l´extracció de conclusions.
S´avalua l’informe escrit, és a dir, la memòria, i la presentació oral, que es basa en un guió mitjançant l´ús de les noves tecnologies.
La nota final s’obté de la manera següent: un 40% de la nota és el seguiment del tutor, un 40% la memòria escrita i un 20% l’exposició oral. La suma d’aquestes tres parts dóna la nota final.
Abans de matricular-se per primera vegada a qualsevol dels estudis universitaris, totes les persones que hagin obtingut el títol de Batxillerat han de superar una Prova d’Accés a l’Universitat (PAU). L’objectiu de les PAU és valorar la maduresa acadèmica, els coneixements i les competències adquirides en el Batxillerat.
– Fullet informatiu PAU: en aquest document trobareu informació sobre l’estructura de la prova, les convocatòries, les notes i tot el que fa referència a l’organització: documentació que s’ha de presentar, calendari, material, etc.
– Notes de tall: en aquest document trobareu el llistat de les notes de tall d’accés a la Universitat per al curs 2020-21 per Grau, Universitat i modalitat de les PAU realitzada.
DESCRIPCIÓ GENERAL
Des del Centre d´Estudis Joan Roca donem molta importància a les activitats, per nosaltres són tant importants com qualsevol sessió de classe ja que representen tot un ventall de situacions educatives que, en moltes ocasions, no es poden presentar en cap altre moment (a l’aula, al pati, etc.). Considerem que són una eina bàsica per una educació de qualitat com la que ofereix la nostra institució i organitzem un ampli ventall d´activitats ubicades tant en horari escolar com fora d’horari lectiu, com a extraescolars.
Objectius
El desenvolupament del programa d’activitats en el nostre centre té com a objectius prioritaris aprofundir i recolzar el que hem treballat a l’aula. És una manera de representar, com una mena d’il·lustració el que s’explica a l’aula. Se’ns dubte s’aprèn molt veient com son les coses en realitat.
Fomenten la participació democràtica en el funcionament del centre: dins del nostre Projecte Educatiu és essencial que els nostres alumnes entenguin i acceptin el sistema de participació democràtica, participant-hi activament, a través dels delegats de classe i a partir de reunions que el Coordinador d’Activitats, o els propis delegats, convoquen.
Les activitats també ens ajuden a crear i cohesionar el grup classe: els nois i noies que comencen l’Educació Secundària Obligatòria hauran d’estar convivint i treballant junts durant quatre anys, amb la qual cosa és important la cohesió que es faci entre els membres del grup-classe, ja que això facilitarà les tasques i resoldrà amb positivitat els conflictes que puguin sorgir durant l’etapa.
Pensem que crear un entorn que faciliti l’aprofitament positiu i creatiu del temps lliure és un objectiu molt important dins el procés de maduració personal.
Metodologia
Cada any comencem al juny l´elaboració de les activitats del curs següent, aquesta previsió es confecciona amb les propostes aportades pels departaments didàctics i les que provenen de l’equip directiu. Algunes de les activitats proposades tenen continuïtat durant les diferens etapes educatives, amb el que es reforça encara més l´adquisició d´habilitats per part dels alumnes.
La proposta que s´elabora cada curs és afegida en el dossier d’inici de curs que reben tots els pares. Aquestes són comunicades a les famílies amb antelació mitjançant una circular informativa, de la qual els alumnes han d’entregar sempre el resguard d’autorització paterna.
Una vegada completat el Batxillerat, els nostres alumnes han adquirit capacitats per utilitzar amb correcció les tècniques de comunicació oral i escrita, en llengua catalana, castellana i anglesa .
Han après com comprendre i saber-se expressar amb fluïdesa i correcció, oralment i per escrit, en aquestes tres llengües.
Han consolidat una maduresa personal i social que els permet actuar d’una manera responsable i autònoma i desenvolupar el seu esperit crític.
D’aquesta forma, els alumnes de Batxillerat poden valorar la importància de l’esforç personal i la necessitat de l’aprenentatge al llarg de tota la vida. Durant el Batxillerat hem fomentat la consolidació dels hàbits i valors treballats a l’Ensenyament Secundari Obligatori i refermat els hàbits de lectura i estudi com a condicions necessàries per a l’aprofitament eficaç de l’aprenentatge i com a mitjà de desenvolupament personal.
L’esperit emprenedor s’ha vist enfortit amb actituds de creativitat, flexibilitat, iniciativa, treball en equip, confiança en si mateix i sentit crític.
Han accedit als coneixements científics i tecnològics fonamentals i dominat les habilitats bàsiques pròpies de la modalitat de Batxillerat triada. I finalment, s’han desenvolupat sensibilitats i utilitzat coneixements propis dels àmbits artístic, literari, històric, científic, social i tecnològic per permetre la formació i l’enriquiment cultural.
Les persones que superen l’etapa de Batxillerat obtenen el títol de batxiller, que els permet accedir a:
Estudis Universitaris
Amb la nota obtinguda amb la realització del Batxillerat i les PAU, els alumnes que ho desitgin poden accedir a la Universitat.
Cicles de Grau Superior
Els Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) ofereixen una formació sòlida i de qualitat per accedir amb èxit a l’entorn laboral.