Titulació: Tècnic/a superior en Màrqueting i Publicitat
Família Professional: Comerç i Màrqueting
Durada: 2.000 hores en dos anys acadèmics
Hores lectives: 1.584 h
Hores de pràctiques: 416 h
Cicle Formatiu de Grau Superior de Màrqueting i Publicitat
La competència general d’aquest títol consisteix en definir i efectuar el seguiment de les polítiques de màrqueting basades en estudis comercials i en promocionar i fer publicitat dels productes i/o serveis en els mitjans i suports de comunicació adequats, elaborant els materials publipromocionals necessaris.
- Conèixer i valorar les fonts i productes financers disponibles, tals com crèdits, préstecs i altres instruments financers, així com les possibles subvencions i seleccionar les més convenients per a l’empresa, analitzant la informació comptable i avaluant els costos, riscos, requisits i garanties exigides per les entitats financeres, per obtenir els recursos financers necessaris requerits en el desenvolupament de l’activitat.
- Elaborar informes de base i brífings, analitzant i definint les diferents estratègies comercials de les variables de màrqueting mix, per assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting.
- Utilitzar les noves tecnologies de la comunicació a través d’internet, construint, allotjant i mantenint pàgines web corporatives i gestionant els sistemes de comunicació digitals, per planificar o realitzar accions de màrqueting digital.
- Dissenyar plans d’investigació comercial, determinant les necessitats d’informació, recollint les dades secundàries i primàries necessàries per obtenir i organitzar informació fiable dels mercats.
- Elaborar informes comercials, analitzant la informació obtinguda del mercat mitjançant l’aplicació de tècniques estadístiques, per establir un sistema d’informació de màrqueting (SIM) eficaç.
- Determinar les característiques del personal de camp, definint criteris de selecció, dimensió, formació, motivació i remuneració, per organitzar grups d’enquestadors i/o entrevistadors.
- Interpretar correctament un qüestionari i les instruccions adjuntes i passar-lo als enquestats, garantint la fluïdesa i exactitud de les respostes efectuades, per realitzar enquestes o entrevistes.
- Definir els objectius i instruments de les relacions públiques de l’empresa o organització, d’acord amb l’establert en el pla de màrqueting, per dissenyar la política de relacions públiques de l’empresa.
- Relacionar i coordinar als diferents proveïdors, actors i agents que intervenen, dirigint i supervisant l’esdeveniment segons els protocol establert i resolent les incidències de forma proactiva, per organitzar i gestionar esdeveniments de màrqueting i comunicació.
- Organitzar el departament d’atenció al client i establir les línies d’actuació per assolir la satisfacció i fidelització dels clients, aplicant tècniques de comunicació adequades per gestionar els serveis d’atenció i informació al client.
- Establir el procediment d’atenció i resolució de queixes i reclamacions de clients, aplicant tècniques de comunicació i negociació adequades i/o de mediació o arbitratge per gestionar les queixes i reclamacions del client, consumidor i usuari.
- Realitzar la proposta de combinació de mitjans i suports publicitaris, respectant la normativa vigent en matèria de publicitat i redactant informes de control d’emissió i compra, per elaborar el pla de mitjans publicitaris.
- Elaborar l’argumentari de vendes del producte o servei per la seva presentació a la xarxa de vendes i definir les accions de màrqueting i de promoció comercial, analitzant dades dels sistema d’informació de mercats i el brífing del producte, per gestionar el llançament i implantació de productes i/o serveis en el mercat.
- Aplicar tècniques de comunicació publicitària persuasives i d’atracció del client, seleccionant continguts, textos i imatges i utilitzant l’estil propi de la comunicació comercial i informativa de l’empresa per elaborar materials publipromocionals i informatius.
- Gestionar en anglès les relacions amb clients, proveïdors, organismes públics, banca nacional i internacional i altres operadors que intervenen en les activitats comercials.
- Analitzar i utilitzar recursos i oportunitats d’aprenentatge relacionades amb l’evolució científica, tecnològica i organitzativa del sector i les tecnologies de la informació i la comunicació, per mantenir l’esperit d’actualització i adaptar-se a noves situacions laborals i personals.
- Desenvolupar la creativitat i l’esperit d’innovació per respondre als reptes que es presenten en els processos i en l’organització del treball i de la vida personal.
- Prendre decisions de forma fonamentada analitzant les variables implicades, integrant sabers d’àmbits diferents i acceptant els riscos i la possibilitat d’equivocació en aquestes decisions, per fer front i resoldre situacions diferents, problemes o contingències.
- Desenvolupar tècniques de lideratge, motivació, supervisió i comunicació en contextos de treball en grup, per facilitar l’organització i coordinació d’equips de treball.
- Aplicar estratègies i tècniques de comunicació, adaptant-se als continguts que es transmetran, a la finalitat i a les característiques dels receptors, per assegurar l’eficàcia en els processos de comunicació.
- Avaluar situacions de prevenció de riscos laborals i de protecció ambiental, proposant i aplicant mesures de prevenció personals i col•lectives, d’acord amb la normativa aplicable en els processos de treball per garantir entorns segurs.
- Identificar i proposar les accions professionals necessàries per donar resposta a l’accessibilitat universal i al “disseny per a tothom”.
- Identificar i aplicar paràmetres de qualitat en els treballs i activitats realitzats en el procés d’aprenentatge, per valorar la cultura de l’avaluació i de la qualitat i ser capaços de supervisar i millorar procediments de gestió de la qualitat.
- Utilitzar procediments relacionats amb la cultura emprenedora, empresarial i d’iniciativa professional, per realitzar la gestió bàsica d’una petita empresa o emprendre un treball.
- Reconèixer els seus drets i deures com a agent actiu de la societat, tenint en compte el marc legal que regula les condicions socials i laborals, per participar com a ciutadà democràtic.
- Realitzar les gestions necessàries per a la constitució i posada en marxa d’una empresa comercial, planificant i gestionant l’obtenció dels recursos financers necessaris que procurin la rendibilitat econòmica i financera de l’empresa.
- Assistir en l’elaboració i seguiment de les polítiques i plans de màrqueting, analitzant les variables del màrqueting mix per aconseguir els objectius comercials definits per l’empresa.
- Planificar i desenvolupar accions de màrqueting digital, gestionant pàgines web i sistemes de comunicació a través d’internet, per assolir els objectius de màrqueting de la política de comerç electrònic de l’empresa.
- Obtenir, analitzar i organitzar informació fiable dels mercats, aplicant tècniques estadístiques i establir un sistema d’informació de mercats (SIM) eficaç, que serveixi de suport en la definició d’estratègies comercials i en la presa de decisions de màrqueting.
- Organitzar grups d’enquestadors i/o entrevistadors i realitzar enquestes i/o entrevistes, planificant el treball de camp i utilitzant les tècniques i procediments establerts, per acomplir els objectius fixats en el pla d’investigació comercial.
- Dissenyar la política de relacions públiques de l’empresa i organitzar i gestionar esdeveniments de màrqueting i comunicació, interpretant el brífing, contractant proveïdors, actors i agents, assistint, dirigint i supervisant els esdeveniments, per acomplir amb l’establert en la política de comunicació del pla de màrqueting.
- Gestionar els serveis d’atenció i informació al client i de queixes i reclamacions del client, consumidor i usuari, donant un servei de qualitat per assolir la satisfacció plena del client i la transmissió d’una bona imatge de l’empresa i l’organització.
- Elaborar el pla de mitjans publicitaris de l’empresa, combinant-los adequadament, i realitzar-ne el control per assolir-ne l’execució i eficàcia.
- Gestionar el llançament i implantació de productes i/o serveis en el mercat, aplicant les estratègies de màrqueting i les accions promocionals adequades, d’acord amb l’establert en el pla de màrqueting de l’empresa o organització.
- Elaborar materials publipromocionals i informatius, respectant la normativa vigent en matèria de publicitat i utilitzant tècniques i aplicacions informàtiques d’edició i disseny en diversos suports, per difondre’ls segons els plans programats.
- Comunicar-se en anglès amb fluïdesa, tant de paraula com per escrit, amb tots els operadors i organismes que intervenen en les operacions comercials.
- Adaptar-se a les noves situacions laborals, mantenint actualitzats els coneixements científics, tècnics i tecnològics relatius al seu entorn professional, gestionant la seva formació i els recursos existents en l’aprenentatge al llarg de la vida i utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació.
- Resoldre situacions, problemes i contingències amb iniciativa i autonomia en l’àmbit de la seva competència, amb creativitat, innovació i esperit de millora en el treball personal i en el dels membres de l’equip.
- Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat, supervisant-ne el desenvolupament, mantenint relacions fluïdes i assumint el lideratge, així com aportant solucions als conflictes grupals que es presentin.
- Comunicar-se amb els iguals, els superiors, els clients i les persones que estan sota la seva responsabilitat, utilitzant vies de comunicació eficaces, transmetent la informació o coneixements adequats i respectant l’autonomia i la competència de les persones que intervenen en l’àmbit del seu treball.
- Generar entorns segurs en el desenvolupament del seu treball i el del seu equip, supervisant i aplicant els procediments de prevenció de riscos laborals i ambientals, d’acord amb l’establert per la normativa i els objectius de l’empresa.
- Supervisar i aplicar procediments de gestió de la qualitat, d’accessibilitat universal i de “disseny per a tothom”, en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de serveis.
- Realitzar la gestió bàsica per la creació i el funcionament d’una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional amb sentit de la responsabilitat social.
- Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional, d’acord amb l’establert en la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural
Principals ocupacions i llocs de treball:
La superació d’aquest cicle formatiu permet accedir al món laboral com a:
- assistent o assistenta del cap de producte;
- tècnic o tècnica de màrqueting;
- tècnic o tècnica en publicitat;
- tècnic o tècnica en relacions públiques;
- organitzador o organitzadora d’esdeveniments de màrqueting i comunicació;
- auxiliar de mitjans en empreses de publicitat;
- controlador o controladora d’emissió en mitjans de comunicació;
- tècnic o tècnica en estudis de mercat i opinió pública;
- tècnic o tècnica en treballs de camp;
- inspector o inspectora d’enquestadors;
- agent d’enquestes i censos;
- codificador o codificadora de dades per a investigacions de mercats;
- responsable de promocions punt de venda;
- especialista en implantació d’espais comercials.
Les persones que superen un Cicle Formatiu de Grau Superior obtenen un títol de tècnic superior, que els permet accedir a:
Cicles de Grau Superior
Els Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) ofereixen una formació sòlida i de qualitat per accedir amb èxit a l’entorn laboral.
Estudis Universitaris
Amb la nota obtinguda amb la realització del CFGS, els alumnes que ho desitgin poden accedir directament a la Universitat o pujar nota a les PAU.
Món laboral
L’objectiu és trobar un lloc de feina relacionat amb els estudis que has realitzat, potenciant el teu talent i capacitats.