El caràcter propi del Grup Escolar Roca estableix el tipus d’educació que ofereix a l’alumnat i a les famílies de les seves escoles.

El Grup Escolar Roca centra el seu projecte educatiu en l’alumne/a; tenint com a objectiu principal el seu desenvolupament global, formant-lo en coneixements, actituds, valors i hàbits en un clima de respecte, benestar emocional, llibertat i responsabilitat.

Entenem l’aprenentatge com un intercanvi en discussió constructiva, reflexiva i raonada, amb visió crítica, fomentant l’observació, la investigació, l’anàlisi, la síntesi, l’autoavaluació i l’aprenentatge dels propis errors. Les relacions personals, l’empatia, la cooperació, la solidaritat, i la responsabilitat constitueixen l’eix de la trama educativa.

1. Escoles creatives i innovadores que aposten per l’emprenedoria i l’ús de les tecnologies

Considerem que l’educació ha de ser creativa i ha d’imaginar el futur per poder educar en el present. Busquem idees noves per resoldre amb èxit els reptes educatius.
Apostem per la innovació impulsant la millora constant com a font de progrés. Creiem que la innovació s’ha de basar en l’anàlisi i la reflexió continuada sobre la pràctica educativa que es realitza i ha de tenir com a objectiu la seva millora, perfeccionant de forma constant els mètodes i les didàctiques.
Pensem que l’educació ha d’afavorir l’emprenedoria. Per a nosaltres l’emprenedoria és una actitud que ha de procurar el benestar i el progrés de tota la societat. Creiem que un entorn educatiu emprenedor afavoreix aquesta actitud en l’alumnat.
Apostem per l’ús de les tecnologies per preparar els nostres alumnes per a l’eficiència, la creativitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació a nous entorns i reptes del futur.

2. Escoles coeducadores i inclusives que parteixen de la personalització i la universalitat de l’aprenentatge

Volem identificar-nos amb un principi coeducador i determinar una metodologia didàctica que eviti els estereotips.
La inclusió escolar i la cohesió social inspiren el nostre projecte educatiu. Tot l’alumnat ha de poder descobrir el seu potencial personal per poder aconseguir una vida plena i digna.

3. Escoles catalanes i plurilingües

Les escoles que formem part del Grup Escolar Roca volem ésser “escoles catalanes”, arrelades en la realitat que ens és pròpia. La llengua vehicular i d’ensenyament és el català. La cultura catalana està present dins de la vida quotidiana de l’escola.
Volem que el nostre alumnat sigui plurilingüe i sigui capaç de comunicar-se en diferents llengües: català, castellà, anglès, alemany i altres opcions que es considerin necessàries, afavorint el seu creixement personal, acadèmic i professional.

Formem el nostre alumnat perquè esdevingui ciutadans crítics, solidaris i participatius.

4. Escoles amb vocació europea

Les escoles del Grup Escolar Roca es senten europees i volen participar en els projectes educatius i socials d’Europa per tal d’assolir un projecte comú. Únicament podrem sentir-nos europeus si potenciem la informació, la relació i la comunicació entre les persones dels diferents pobles d’Europa. El nostre ésser europeus es fonamenta en la solidaritat, cooperació i generositat amb tots els altres pobles del món.

5. Escoles amb un projecte de valors proactiu

Les escoles del Grup Escolar Roca són aconfessionals i la seva proposta de valors es fonamenta en la Declaració Universal dels Drets Humans. Treballem els valors afavorint el respecte a les diferents cultures, corrents ideològiques o religioses.
No volem dur a terme a l’escola, dins del marc democràtic, cap opció política ni ideològica concreta. Proposem una escola democràtica on sigui important la informació, la participació i la formació en valors, hàbits i actituds democràtiques. Creiem que l’exercici de la democràcia s’ha de fer mitjançant el diàleg, el consens, la tolerància i el sentit de la justícia.

6. Escoles que potencien l’educació com a ciutadans, compromesos amb el medi ambient i que fan de la multiculturalitat una eina educativa

Volem formar els i les nostres alumnes perquè esdevinguin ciutadans lliures, responsables, crítics, vinculats amb el seu entorn, participatius i compromesos amb la seva societat. Volem provocar que l’alumnat sigui capaç de defensar els seus interessos individuals i col·lectius i, alhora, assumir els seus deures com a partícips d’una societat.
Les escoles del Grup Escolar Roca volen educar el seu alumnat en el compromís amb l’educació mediambiental i sensibilitat vers el seu entorn.
Volem estimular les persones de la comunitat educativa en el respecte multicultural. Creiem que això s’ha de fer des de la pròpia identitat, potenciant l’interès per les cultures i la solidaritat amb tots els pobles.

7. Escoles connectades que posen en valor les tecnologies

Entenem els aprenentatges com una activitat de comunicació centrada en set llenguatges: el matemàtic, el verbal, el plàstic, el corporal, el tecnològic, l’informàtic i el de les emocions.
Creiem que l’educació ha d’impulsar i regular l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació i les ha de posar al servei de l’aprenentatge, el coneixement i la creativitat de l’alumnat, introduïnt els valors ètics en el seu ús.
Creiem que a les escoles és important potenciar el pensament computacional i la competència digital del nostre alumnat per formar ciutadans i ciutadanes amb la capacitat de desenvolupar-se en una societat en constant transformació tecnològica.

 

Les relacions personals, l’empatia, la cooperació i la responsabilitat constitueixen l’eix de la nostra filosofia educativa.

8. Escoles que orienten i acompanyen el seu alumnat durant totes les etapes educatives

Creiem que l’orientació personal, acadèmica i professional són fonamentals en l’educació del nostre alumnat. L’escola organitza l’orientació i acompanyament de l’alumnat a totes les etapes educatives i ho fa mitjançant l’acció tutorial realitzada per tutors i professorat, persones especialitzades en l’orientació internes i externes, i equips de treball.

9. Escoles interconnectades amb les seves comunitats educatives i el seu entorn

A les nostres escoles considerem que la comunitat educativa és un recurs educatiu fonamental per assolir el desenvolupament global de l’alumnat.
Creiem que la interconnexió entre l’alumnat de diferents edats i etapes educatives és enriquidor i ens proporciona oportunitats educatives excepcionals.
Pensem que la relació entre el professorat de diferents etapes educatives i de diferents àrees educatives ens dóna l’oportunitat d’educar de forma més global i integradora.
Creiem que la participació de les famílies en projectes i activitats escolars donen coherència a l’educació de qualitat que proposem.
En totes les etapes educatives, les escoles cerquen el màxim d’interrelacions possibles amb la societat que és més propera i resten obertes a altres per adequar els objectius de cada centre a les necessitats i realitats del moment social que es viu. De la immersió escola-societat sortirà com a resultat una participació en els afers reals de la col·lectivitat que impulsarà, sens dubte, l’activitat de la vida escolar.

10. Escoles familiars i properes

Tothom qui forma part de la comunitat educativa és responsable de l’educació del nostre alumnat. Les famílies són els responsables màxims de l’educació dels seus fills i filles.
El nostre alumnat realitza el seu procés d’aprenentatge en un entorn de confiança, segur i accessible a les famílies.
Promovem a les escoles del Grup Escolar Roca espais de participació activa de les famílies, afavorint la relació amb el seu tutor/a, professorat, monitors i personal d’administració i serveis, i afavorint la participació en tallers i activitats escolars.
Apostem per unes escoles sensibles a les necessitats de les famílies i som conscients de la necessitat que tenen de conciliar la vida familiar, escolar i laboral.

11. Escoles compromeses amb el seus equips docents i de serveis

El nostre compromís amb l’educació del nostre alumnat ens porta a cercar els millors equips docents i de serveis. Per aconseguir-ho, afavorim el treball en equip, la seva formació contínua i de qualitat i potenciem la seva motivació i implicació vers l’escola i el seu projecte educatiu.
Apostem pel talent que es fonamenta en el reconeixement personal i professional de les persones que formen part dels nostres equips docents i de serveis, amb l’objectiu de fomentar la qualitat humana i educativa de tots i totes.