La preinscripció a Cicles Formatius Grau Mitjà per al curs 2024-2025 es farà només de forma telemàtica, i, per tant, no hi ha la possibilitat de presentar el full de preinscripció ni la documentació en paper.

preinscripció-ceroca-1

PERÍODE DE PREINSCRIPCIÓ

Del 24 al 30 de maig de 2024

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud es podrà presentar de dues maneres:
· Sol·licitud electrònica
· Sol·licitud en suport informàtic

SOL·LICITUD ELECTRÒNICA

OPCIÓ 1:
Identificació idCAT Mòbil, DNI electrònic, o altres certificats digitals (del tutor legal si l’alumne/a és menor d’edat), més el número d’identificació de l’alumne IDALU o RALC (alumne/a escolaritzat/da a Catalunya des del curs 2015-2016).

DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA
En la majoria de casos no caldrà adjuntar cap document a la preinscripció.


OPCIÓ 2:
Identificació idCAT Mòbil, DNI electrònic, o altres certificats digitals (del tutor legal si l’alumne/a és menor d’edat), sense el número d’identificació de l’alumne IDALU o RALC (alumne/a no escolaritzat/da a Catalunya des del curs 2015-2016).

DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA (cal adjuntar-la digitalitzada a la sol·licitud (escanejada o fotografiada) en el quart i darrer pas de la sol·licitud anomenat “Documentació i confirmació”. La documentació que cal presentar obligatòriament esta destacada en negreta i cal adjuntar-la per poder enviar la sol·licitud.)

• En el cas d’alumne menor d’edat, cal adjuntar:

  • Document d’identitat de l’alumne o alumna, si no s’han pogut validar o s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea.
  • El llibre de família (pàgina on surten els pares (pàgina 2) i pàgina on surt l’alumne/a (pàgina 4 endavant)) o altres documents relatius a la filiació o si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Document d’identitat de qui presenta la sol·licitud (el pare, la mare, el tutor o la tutora).

• En el cas d’alumne major d’edat, cal adjuntar:

  • DNI, NIE, passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de l’alumne/a, als efectes de la validació de la identitat.

SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC

Pares/Mares/Tutors/es legals o alumnes majors d’edat que no disposin d’un sistema d’identificació electrònica.

DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA  (cal adjuntar-la digitalitzada a la sol·licitud (escanejada o fotografiada) en el quart i darrer pas de la sol·licitud anomenat “Documentació i confirmació”. La documentació que cal presentar obligatòriament està destacada en negreta  en aquest pas i cal adjuntar-la per poder enviar la sol·licitud.)

Alumne/a major d’edat:

  • DNI, NIE, passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de l’alumne/a, als efectes de la validació de la identitat.

Alumne/a menor d’edat:

  • Document d’identitat de l’alumne o alumna, si no s’han pogut validar o s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea
  • El llibre de família (pàgina on surten els pares (pàgina 2) i pàgina on surt l’alumne/a (pàgina 4 endavant)) o altres documents relatius a la filiació o altres documents relatius a la filiació o si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Document d’identitat de qui presenta la sol·licitud (el pare, la mare, el tutor o la tutora).

Al formulari de preinscripció heu d’omplir les vostres dades personals i indicar les vostres opcions per ordre de preferència indicant:

Centre:  08044326 Roca

Cicle Formatius de Grau Mitjà:

  • 1601 Cures Auxiliars d’Infermeria
  • AG10 Gestió Administrativa
  • IC10 Sistemes Microinformàtics i Xarxes
  • TM10 Electromecànica de Vehicles Automòbils

REQUISITS D’ACCÉS I CRITERIS ESPECÍFICS DE PRIORITAT PER A L’ASSIGNACIÓ DE PLACES

Vies d’accés

Les places s’assignen segons les vies d’accés següents, tenint en compte que si per alguna de les vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades que corresponen, les vacants es reparteixen entre les altres vies de forma proporcional:

  • Per als alumnes que accedeixen per la via de l’ESO i tècnic/a de grau bàsic es fa una reserva del 80% de les places, en què són prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat els estudis els anys 2022, 2023 i 2024, respecte de les persones que els han acabat en anys anteriors.
    En el cas de l’ESO obtinguda en un centre ordinari, es té en compte la qualificació mitjana de tercer i quart d’ESO; ESO obtinguda en un centre d’adults es té en compte la qualificació mitjana d’etapa; alumnes que han finalitzat un cicle de formació professional bàsic la qualificació mitjana obtinguda.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via de la prova d’accés o que tenen l’exempció total d’aquesta prova, el curs específic d’accés o que tenen altres titulacions que en permeten l’accés, es fa una reserva de places del 15%. Per aquesta via també accedeixen les persones que han aprovat les proves d’accés a la universitat, així com els graduats universitaris, la resta que han obtingut titulacions i certificacions declarades equivalents per accedir als cicles de formació professional de grau mitjà. També els alumnes dels programes de formació i inserció (PFI) que han participat en les proves d’accés i les han superat o han obtingut l’exempció d’aquestes.
    En aquests casos participen en el procés amb la qualificació obtinguda a la prova o la qualificació final obtinguda en el curs específic.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via de títol de tècnic/a o tècnic/a superior, es fa una reserva de places del 5%. Per aquesta via accedeixen les persones que ja han obtingut un títol de tècnic/a o de tècnic/a superior de formació professional. En aquest cas, es té en compte la qualificació mitjana obtinguda al cicle cursat.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via del certificat de professionalitat, s’assignen fins a un 5% de l’oferta de places. Per aquesta via accedeixen els alumnes que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu al qual es demana accedir. Aquestes assignacions no ocupen places de l’oferta ordinària, ja que els alumnes es matriculen parcialment dels mòduls professionals que els manquin per obtenir el títol de tècnic/a.

TERMINIS

    • Publicació de l’oferta inicial: 23 de maig de 2024
    • Període presentació de sol·licituds: del 24 al 30 de maig de 2024, ambdós inclosos. Es pot presentar la documentació fins al 31 de maig de 2024
    • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació provisional: 28 de juny de 2024
    • Termini per presentar una reclamació: del 28 juny al 3 de juliol de 2024 (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions)
    • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació, un cop resoltes les reclamacions: 8 de juliol de 2024
    • Sorteig del número de desempat: 8 de juliol de 2024, a les 11 hores (serveis centrals del Departament d’Educació)
    • Publicació de l’oferta final: 15 de juliol de 2024
    • Publicació de places de la primera assignació , amb indicació del número de petició atesa: 15 de juliol de 2024
    • Període de matrícula per als alumnes que se’ls ha assignat la seva primera opció en la primera assignació: del 17 al 22 de juliol de 2024, ambdós inclosos.
    • Publicació de places de la segona assignació, amb indicació del número de petició atesa: 31 de juliol de 2024
    • Període de matrícula per als alumnes que han obtingut plaça en el segon procés d’assignació: del 2 al 6 de setembre de 2024, ambdós inclosos.

S’ha de respectar el calendari establert. Lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini farà perdre tots els drets.

En tots els casos en què es preveu obtenir la qualificació mitjana de les bases de dades del Departament d’Educació, cal comprovar en la publicació de llistes amb el barem provisional si la qualificació recuperada és la correcta o si no s´ha pogut recuperar. (Si les dades no són correctes o no s’han pogut recuperar es pot realitzar una reclamació utilitzant l’eina electrònica per adjuntar la reclamació i el document de certificació de la qualificació mitjana abans de finalitzar el període de reclamació).

Després de la primera assignació, les persones que hagin obtingut una plaça coincident amb la primera petició de la seva sol.licitud han de formalitzar la matrícula en el període establert (17 al 22 de juliol de 2024); en cas que no es matriculin queden exclosos del procés.

La segona assignació es fa seguint els mateixos criteris d’ordenació, en què també s’inclouen les places assignades en primera petició de la primera assignació no matriculades (matrícula del 2 al 6 de setembre).