La preinscripció als Cicles Formatius Grau Superior pel curs 2024-2025 es farà només de forma telemàtica i, per tant, no hi ha la possibilitat de presentar el full de preinscripció ni la documentació en paper.

preinscripció-ceroca-CCFFGS

PERÍODE DE PREINSCRIPCIÓ

Del 24 al 30 de maig de 2024

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud es podrà presentar de dues maneres:
· Sol·licitud electrònica
· Sol·licitud en suport informàtic

SOL·LICITUD ELECTRÒNICA

OPCIÓ 1

  • Identificació idCAT Mòbil, DNI electrònic, o altres certificats digitals (del tutor legal si l’alumne/a és menor d’edat, els alumnes que son majors d’edat o que compleixin 18 anys l’any 2024 fan ells mateixos els tràmits i signen la sol·licitud), més el número d’identificació de l’alumne/a IDALU o RALC (alumne/a escolaritzat/da a Catalunya des del curs 2015-2016).

DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA
• En la majoria de casos no caldrà adjuntar cap document a la preinscripció.


OPCIÓ 2

  • Identificació idCAT Mòbil, DNI electrònic, o altres certificats digitals (del tutor legal si l’alumne/a és menor d’edat, els alumnes que son majors d’edat o que compleixin 18 anys l’any 2024 fan ells mateixos els tràmits i signen la sol·licitud), sense el número d’identificació de l’alumne/a IDALU o RALC (alumne/a no escolaritzat/da a Catalunya des del curs 2015-2016).

DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA (cal adjuntar-la digitalitzada a la sol·licitud (escanejada o fotografiada per ambdues cares en el cas de DNI/NIE etc) en el quart i darrer pas de la sol·licitud anomenat “Documentació i confirmació”. La documentació que cal presentar obligatòriament està destacada en negreta i cal adjuntar-la per poder enviar la sol·licitud.)

Alumne/a menor d’edat:

  • Document d’identitat de l’alumne/a, si no s’han pogut validar o s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea.
  • El llibre de família (pàgina on surten els pares (pàgina 2) i pàgina on surt l’alumne/a (pàgina 4 endavant)) o altres documents relatius a la filiació o si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Document d’identitat de qui presenta la sol·licitud per davant i per darrera (el pare, la mare, el tutor/a).

Alumne/a major d’edat o que compleixi 18 anys l’any 2024:

  • DNI, NIE, passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de l’alumne/a, als efectes de la validació de la identitat.

SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC

Pares/Mares/Tutors/es legals o alumnes majors d’edat que no disposin d’un sistema d’identificació electrònica.

DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA (cal adjuntar-la digitalitzada a la sol·licitud (escanejada o fotografiada per amdues cares en el cas de DNI/NIE etc) en el quart i darrer pas de la sol·licitud anomenat “Documentació i confirmació”. La documentació que cal presentar obligatòriament està destacada en negreta en aquest pas i cal adjuntar-la per poder enviar la sol·licitud.)

· Alumne/a major d’edat o que compleixi 18 anys l’any 2024:

  • DNI, NIE, passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de l’alumne/a, als efectes de la validació de la identitat.

· Alumne/a menor d’edat:

  • Document d’identitat de l’alumne/a (per davant i per darrera), si no s’han pogut validar o s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea.
  • El llibre de família (pàgina on surten els pares (pàgina 2) i pàgina on surt l’alumne/a (pàgina 4 endavant)) o altres documents relatius a la filiació o altres documents relatius a la filiació o si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Document d’identitat de qui presenta la sol·licitud, per davant i per darrera (el pare, la mare, el tutor/a).

Al formulari de preinscripció heu d’omplir o revisar les vostres dades personals i indicar les vostres opcions per ordre de preferència (només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per persona per cada nivell d’estudis) indicant:

Centre:  08044326 Roca

Cicles Formatius: 

  • AGB0 Administració i Finances
  • CMD0 Màrqueting i Publicitat
  • ICC0 Desenvolupament d’Aplicacions Web
  • ICB0 Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma
  • SCB0 Educació Infantil
  • SCC0 Integració Social
  • TMA0 Automoció

REQUISITS D’ACCÉS I CRITERIS ESPECÍFICS DE PRIORITAT PER A L’ASSIGNACIÓ DE PLACES

Les places s’assignen d’acord amb les vies d’accés següents, tenint en compte que si per alguna de les vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades que correspon, les vacants es reparteixen per la resta de les vies de forma proporcional:

  • Per als alumnes que hi accedeixen per la via del batxillerat i del títol tècnic/a de formació professional es fa una reserva de places del 80 %: d’aquestes, el 55 % són per a les persones que al·leguen el batxillerat i, el 45 %, per a les que accedeixen amb el títol de tècnic/a de formació professional. Són prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat (o acabaran) els estudis els cursos 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024, respecte de les persones que els han acabat en cursos anteriors.
    Una vegada s’ordenen les sol·licituds en funció del curs en què s’han finalitzat els estudis, per a les sol·licituds que al·leguen el batxillerat, tenen prioritat els alumnes que han cursat les modalitats de batxillerat prioritàries per al cicle demanat en la petició corresponent.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via de la prova d’accés, que tenen l’exempció total d’aquesta prova o han superat el curs de formació preparatori per accedir a un cicle formatiu de grau superior, es fa una reserva de places del 15 %. Per aquesta via també accedeixen les persones que tenen un títol de tècnic/a d’arts plàstiques i disseny, els que han aprovat les provés d’accés a la universitat, així com els graduats universitaris i la resta que han obtingut titulacions i certificats declarats equivalents a l’efecte d’accedir a un cicle de formació professional de grau superior.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via del títol de tècnic/a superior de formació professional es reserva un 5 % de les places. Les sol·licituds s’ordenen segons la qualificació mitjana de l’estudi al·legat.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via del certificat de professionalitat, s’assignen fins a un 5 % de l’oferta de places. Per aquesta via accedeixen els alumnes que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu a què es demana accedir. Aquestes assignacions no ocupen places de l’oferta ordinària, ja que els alumnes es matriculen parcialment als mòduls professionals que els manquin per obtenir el títol de tècnic/a superior.

Les peticions s’ordenen, dins de cada via, en primer lloc, d’acord amb els criteris de prioritat i la puntuació obtinguda dels estudis.

DOCUMENTACIÓ DE L’EXPEDIENT ACADÈMIC

Documentació a efectes de baremació:

  • Certificat de la prova d’accés (no cal adjuntar si s’ha obtingut a partir del 2011 i a Catalunya)
  • Certificat nota mitjana Batxillerat (no cal adjuntar si s’ha obtingut des del 2016-17, en el cas d’estudis obtinguts a l’IOC caldrà adjuntar el certificat oficial de la qualificació mitjana)
  • Certificat nota mitjana Cicle Formatiu de Grau Mitjà (no cal adjuntar si s’ha obtingut des del 2016-17, en el cas d’estudis obtinguts a l’IOC caldrà adjuntar el certificat oficial de la qualificació mitjana)
  • Certificat nota mitjana d’altres estudis que hi donin accés (COU, FP2, Batxillerat LOGSE,  etc cal adjuntar el certificat oficial de la nota mitjana numèrica)
  • Els alumnes que al·leguen un estudi estranger homologat a Catalunya (no cal adjuntar si s’ha obtingut a partir del 2016)
  • La resta d’alumnes que al·leguen un estudi estranger (cal adjuntar la credencial d’homologació amb la qualificació; si no hi consta o bé no s’ha resolt encara l’homologació, poden demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d’Educació; si no es demana o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5).
  • Les persones que han superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys l’any actual (cal adjuntar una còpia impresa de la consulta dels resultats a través del web corresponent (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat oficial de superació de la prova)).
  • Les persones exemptes de la prova d’accés per haver superat les proves d’accés a la universitat per a majors de 40 o 45 anys ( cal presentar el certificat de superació d’aquesta prova).

Especificacions que s’han de tenir en compte:

En tots els casos en què es preveu obtenir la qualificació mitjana de les bases de dades del Departament d’Educació, cal comprovar en la publicació  de llistes amb el barem provisional si la  qualificació recuperada és la correcta o si no s’ha pogut recuperar. Si les dades no són correctes o no s’han pogut recuperar s’ha de realitzar una reclamació utilitzant l’eina electrònica corresponent per adjuntar la reclamació i el document de certificació oficial de la qualificació mitjana (degudament signat i amb el segell del centre) abans de finalitzar el període de reclamació (del 26 de juny a l’1 de juliol)

Els alumnes pendents d’avaluació extraordinària de batxillerat o cicle formatiu han de presentar el certificat oficial de la qualificació mitjana numèrica (degudament signat i amb el segell del centre) abans de finalitzar el període de reclamació (del 26 de juny a l’1 de juliol.

TERMINIS

    • Publicació de l’oferta inicial: 23 de maig de 2024
    • Període presentació de sol·licituds: del 24 (a partir de les 9.00 hores) al 30 de maig de 2024, ambdós inclosos. Es pot presentar la documentació fins al 31 de maig de 2024
    • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional: 26 de juny de 2024
    • Termini per presentar una reclamació: del 26 juny a l’1 de juliol de 2024 (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions)
    • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació, un cop resoltes les reclamacions: 4 de juliol de 2024
    • Sorteig del número de desempat: 4 de juliol de 2024, a les 11 hores (serveis centrals del Departament d’Educació)
    • Publicació de l’oferta final: 11 de juliol de 2024
    • Publicació de places de la primera assignació, amb indicació del número de petició atesa: 11 de juliol de 2024
    • Període de matrícula per als alumnes que se’ls ha assignat la seva primera opció en la primera assignació: del 15 al 18 de juliol de 2024, ambdós inclosos.
    • Publicació de places de la segona assignació, amb indicació del número de petició atesa: 30 de juliol de 2024
    • Període de matrícula per als alumnes que han obtingut plaça en el segon procés d’assignació: del 2 al 6 de setembre, ambdós inclosos.

S’ha de respectar el calendari establert. Lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini farà perdre tots els drets.

Després de la primera assignació, les persones que hagin obtingut una plaça coincident amb la primera petició de la seva sol.licitud han de formalitzar la matrícula en el període establert (15 al 18 de juliol de 2024); en cas que no es matriculin queden exclosos del procés.

La segona assignació es fa seguint els mateixos criteris d’ordenació, en què també s’inclouen les places assignades en primera petició de la primera assignació no matriculades (matrícula del 2 al 6 de setembre).