Presentació
El món canvia a gran velocitat i aquest ritme trepidant porta que arribin a la mateixa velocitat crisis econòmiques, de model, de sistema, de creences i de valors.
Els nostres infants i joves estan creixent en un món global, canviant i flexible, que requereix models educatius adaptats a aquestes realitats i necessitats.
Si bé històricament les diferents societats han sofert canvis, i els seus models educatius s’hi han anat adaptant, la diferència respecte al moment actual és que els canvis es produeixen amb més velocitat i les escoles han de donar respostes també amb més celeritat. Estem en l’era de la post pandèmia, la Quarta Revolució Industrial, el canvi climàtic i les crisis energètiques que, a banda de fer trontollar les bases de la societat, estan introduïnt desenvolupaments i noves visions i prioritats, com la intel·ligència artificial, els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030, que tenen afectacions i aplicacions en diferents sectors, més enllà de l’educatiu. Aquesta realitat condueix a un canvi de paradigma que donarà forma a les noves maneres de viure, treballar i relacionar-se.
En aquest context, l‘aprenentatge i la formació esdevenen omnipresents, imprescindibles i cada cop més valuosos. L’evolució contínua de la nostra societat repercuteix directament en la forma d’enfocar l’educació. Per una part haurem de mantenir una educació que doti a l’alumnat de sabers, habilitats i valors necessaris per afrontar els reptes de futur, formant persones competents, emprenedores, curioses, reflexives i preparant-les per a un futur innovador. Per una altre banda les escoles haurem d’assumir els reptes del moment, amb canvis sistèmics en la comunicació, l‘administració i la gestió, per convertir-nos en organitzacions que permetin als nostres alumnes desenvolupar-se en llibertat, seguretat i amb una perspectiva crítica i oberta al món.
Cal que les escoles apliquem un projecte educatiu de transformació social i cultural per fer possible una escola activa, innovadora, que incorpori metodologies, noves tecnologies, nous sistemes de comunicació i recursos adaptats i que donin resposta a les noves necessitats per aconseguir la millor preparació de l’alumnat.
Per aquestes raons i l’experiència de 70 anys de servei, us presentem el nostre projecte educatiu, concebut i desenvolupat per ser el referent orientador de totes les nostres accions educatives.
— La titularitat
![Logo-GER Logo-GER](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2023/02/Logo-GER-120x120.png)
Tres escoles
El Grup Escolar Roca és una organització educativa d’iniciativa privada formada per tres escoles: Joan Roca Meridiana, Joan Roca Guipúscoa i Centre d’Estudis Roca.
El Grup Escolar Roca té una finalitat educativa que es desenvolupa mitjançant la coordinació de les escoles que en formen part i, els ensenyaments que duen a terme: ensenyaments reglats (Educació Infantil, Educació Primària, ESO, Batxillerats, Cicles formatius de grau mitja i superior i ensenyaments no reglats (Formació per a l’ocupació, activitats extraescolars, formació per a professionals en actiu, seminaris, cursets, etc.)
Les escoles que formen part del Grup Escolar Roca són privades i concertades per La Generalitat de Catalunya, ubicades als barris de Sant Martí, de la Sagrera i de Navas, amb més de 70 anys d’experiència.
Quins alumnes volem formar?
![ProjecteEducatiu_Alumnes](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ProjecteEducatiu_Alumnes.jpg)
![ceroca_escola2](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_escola2-1024x575.jpg)
![ceroca_solidaritat](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_solidaritat-1024x575.jpg)
![ceroca_llengues](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_llengues-1024x575.jpg)
![ceroca_esports_equip](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_esports_equip-1024x575.jpg)
Les cinc claus del nostre model
![ProjecteEducatiu_Model](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ProjecteEducatiu_Model.jpg)
![ceroca_inclusió](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_inclusio-1024x575.jpg)
![ceroca_valors](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_valors-1024x575.jpg)
![ceroca_tallers](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_tallers-1024x575.jpg)
Com ho fem?
![ProjecteEducatiu_Com_ho_fem](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ProjecteEducatiu_Com_ho_fem.jpg)
![ceroca_barri](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_barri-1024x575.jpg)
![Cambridge_Univ3](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2023/07/Cambridge_Univ3-1024x575.jpg)
![ceroca_llengues](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_llengues-1024x575.jpg)
![ceroca_roca_report](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca_roca_report-1024x575.jpg)
Pensant en tota la formació
![ProjecteEducatiu_Model2](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ProjecteEducatiu_Model2-1-scaled.jpg)
![ceroca-70aniv](https://www.ceroca.cat/wp-content/uploads/2024/02/ceroca-70aniv-1.png)